Dxn Products | 0149582843

Dxn Products | 0149582843 


 
RG & GL DXN (Ganotherapy)
RG DAN GL ( GANOTERAPI)


Ganoterapi adalah satu kaedah penjagaan kesihatan menggunakan Ganoderma yang di ketegorikan sebagai ilmu perubatan Holistik.Prinsip ganoterapi adalah tubuh kita merupakan doctor yang terbaik,. Badan manusia sebenarnya mampu mengatasi dengan baik terutama system pertahanan badan (immune body system)




Terdapat berapa factor yang menyebabkan seseorang itu mengidap sesuatu jenis penyakit. Bagaimana pun, dalam ganoterapi, ia hanya tergolong kepada dua factor sahaja iaitu:

1. Adanya racun yang memasuki badan kita.

Racun yang di maksudkan bukanlah bahan-bahan berbahaya seperti pembasmi serangga, virus ataupon bakteria, tetapi racun yang dimaksudkan di sini ialah sesuatu yang tidak di ingini untuk berlebihan tertapi ia berada didalam tubuh kita. Contohnya, gula, ia sangat berguna kepada tubuh kita tetapi apabila kandungannya berlebihan, maka kita akan mengidap penyakit kencing manis. Begitu juga dengan kolesterol. Ia berguna bagi perkembangan otak, tetapi apabila kadar kolestronya terlalu tinggi, ia akan menyumbat saluran darah.

2. Sistem badan tidak seimbang atau tidak berfungsi sebagaimana sepatunya. Didalam tubuh kita, terdapat satu sistem peredaran darah yang berfungsi menghubugkan antara satu orgen ke satu orgen yang lain. Apabila sistem tersebut tidak dapat menjalankan fungsinya, maka akan timbullah gangguan pada bahagian-bahagian tertentu tubuh kita.

Contohnya, paru-paru berfungsi menyimpan kada air yang diperlukan oleh badan.Apabila sistem tersebut tidak dapat menjalankan fungsinya, maka akan timbullah gangguan pada bahagian-bahagian tertentu tubuh kita.

Contohnya paru-paru berfungsi menyimpan kadar air yang diperlukan oleh badan.Apabila terdapat air yang berlebihan didalam paru-paru, ia akan menyebabkan sesak nafas, muka menjadi pucat, berpeluh dan batuk-batuk yang disertai dengan kahak berwarna putih.

Sebaliknya, jika paru-paru kita kekurangan air, tekak akan menjadi kering, muka menjadi merah, susah untuk tidur dan batuk yang disertai dengan kahak berwarna hijau.Masalah ini terjadi apabila berlakunya ketidakseimbangan didalam orgen tubuh yang menimbulkan gangguan kesihatan.

Contoh gangguan kesihatan yang lain: Sistem badan tidak seimbang Adanya racun dalam badan. Sakit jiwa, stress- berkaitan emosi Virus, bakteria, bahan kimia. Kurang vitamin atau zat makanan.

Kesimpulannya, punca masalah kesihatan pada manusia boleh terbahagi kepada dua golongan iaitu terdapatnya racun dalam tubuh dan ketidakseimbangan sistem tubuh. Jadi, sekirannya racun yang berada didalam tubuh dapat dikeluarkan dan sistem tubuh dapat berfungsi dengan baik, maka masalah kesihatan yang dialami akan dapat diatasi.Tubuh kita sendiri mempunyai sistem pertahanan badan yang berfungsi untuk menyeimbangakan sistem badan dan mengeluarkan racun. Jestru, kesihatan tubuh harus di jaga dengan mengamalkan cara hidup yang sihat, diet yang seimbang dan menghidari racun dariapa memasuki sistem orgen kita.

Kehidupan moden kini dengan tgahap pencemaran alam yang semakin teruk dan kebersihan makanan yang tidak menentu sedikit sebanyak telah melemahkan sistem pertahanan badan. Kita tidak dapat pastikan berapa banyak racun yang telah memasuki badan kita dan melemahkan sistem tubuh. Dengan sebab itu, Ganoterapi menggunakan Ganoderma mungkin dapat membantu tubuh kita membuang racun dan mengembalikan semua keseimbangan fungsi badan.

RACUN DALAM TUBUH

Dalam ilmu Ganoterapi terdapat dua jenis racun didalam badan iaitu:
1.Racun yang larut dalam air
2.Racun yang tidak laru dalam air seperti lemak(kolesterol yang tinggi)

Setiap racun yang berada tubuh kita akan melalui proses tertentu untuk mengeluarkan dari badan. Ia akan diaangkut melalui sistem aliran darah untuk dibawa ke orgen penyaringan iaitu; ginjal yang berfungsi menyaring racun yang larut dalam air dan hati yang berfungsi menyaring racun yang tidak larut dalam air.

Racun boleh dikeluarkan daripada tubuh melalui beberapa cara iaitu:
1. Melalui ginjal dengan membuang air kecil
2. Melalui hati dengan membuang air besar.
3. Racun yang larut dalam air boleh disingkirkan melelui perpeluhan.
4. Racun yang tidak larut dalam air dan berada dipermukaan kulit dapat disingkirkan melalaui bisul atau jerawat.
5. Racun dalam sistem pencernaan melalui pembuangan air besar atau muntah.
6. Racun dalam paru-paru atau kerongkong dikeluarkan melalui batuk atau muntah.

Menurut ilmu Ganoterapi proses menyikirkan racun dari badan di sebut sebagai refleksi gangguan kesihatan.Huraian lengkap mengenai perkara ini terdapat di bawah:

GANODERMA LUCIDUM

Ganoderma Lucidum adalah sejenis cendawan yang biasanya terdapat pada kayu atau batang pokok. Di Malaysia, Ganoderma di kenali sebagai kulat, jemur kayu di Indonesia, Lingzhi di kakalangan masyarakat Cina dan dalam bahasa Arab ia di kenali sebagai AL-Kamah. Khasiat dan faedah Ganoderma Luciam dalam memperbaiki kesihatan telah terbukti sejak zaman Kaisar Shi Huang Tie (259-210SM)

Terdapat lebih daripada 200 spesis Ganoderma tetapi hanya 6 sahaja yang mempunyai nkesan dalam bidang perubatan iaitu Gano Ruyi, Gano hati,Gano Kimshen, Gano Jantung dan Gano Merak. Sepanjang penelitian selama 15 tahun, penulis mendapati ganbungan enam jenis Ganoderma ini memperolehi hasil yang memberi faedah kepada kesihatan umum. Kaedah pemprosesan organik yang menggunakakan dedak padi, serbuk beras perang dab bahan semulajadi yang lain berjaya menghasilkan Ganoderma yang berkualiti tinggi dan bermutu.

Berdasar penelitian yang dibuat terdapat zat-zat aktif yang berbeza ketika pertumbuhan ganoderma pada peringkat awal (Miselum) dengan ganoderma yang telah matang. Bagaimanapun, zat aktif pada kedua-dua peringkat ini saling berkitan dan saling bertindakbalas.

GANODERMA(RG)

Ganoderma atau RG adalah 100% ektrak Ganoderma Lucidum yang diproses melalui kaedah pengeringan dingin dan pemisahan serat mengguankan teknik yang tertentu.Zat-zat yang terkandung dalam ganoderma ini terpelihara dengan baik hasil teknik pemprosesan yang khusus yang di kembangkan oleh penulis.

Ganoderma mengandungi lebih dari 200 elemen aktif. Beberapa eleman tersebut adalah seperti di bawah:
Zat aktif Faedah
Polisakarida
Memperkuatkan sistem perthanan semulajadi badan
Mencengah pertumbuhan sel yang tidak nomal.
Membantu mengurangkan kadar gula dan memelihara Fungsi pankreas.
Mencegah kerosakan sel-sel tisu badan.
Menguatkan membran sel
Menambah jumlah oksigen yang dibawa oleh sel darah Merah.

Adonesin 
Menurunkan kadar kolesterol dan lemak dalam darah
Menurunkan kadar lipid darah dan menstabilan membran Sel darah merah.
Menrunkan kadar penggumpalan darah dan mencegah Trombogensis.
Memperbaiki fungsi kelenjar adrenalin yang menjaga Keseimbangan endokrin.
Menyeimbangakan metabolinsma keremajaan dan Memberi lebih tenaga.
Menyeimbangan PH darah. 

Triterenoid 

Meningkatkat sistem pencernaan
Mencegah alahan yang disebabkan oleh antigen.
Mengurangkan kolestrol dan menstabilkan lemak dalam Tubuh.
Mengaktifkan sel utama dalam badan.
Sari ganoderik. 
Membantu memulihkan masalah kulit 
Meremajakan, mencantikkan dan menghaluskan kulit.
Menghentikan pendarahan.

Dengan zat-zat penting yang terkandung didalam ganoderma ini, maka dapat disimpulkan bahawa banyak manfaat dan faedah yang diperolehi untuk kesihatan tubuh kita. Bagaimanapun, fungsi yang paling baik sekali ialah membuang racun yang ada didalam tubuh.

MISELIUM (GL)

Miselium terhasil daripada ganoderma Lucidum yang berusia 18 hari. Miselum ini kaya dengan jumlah polisakarida yang empat kali ganda lebih banyak daripada ganoderma (RG)

Fungsi utama Miselum adalah menyeimbangkan sistem tubuh dengan mengembalikan funsi orgen dan mengaktifkan semula sistem pertahanan badan.

Di samping itu Meselum juga bermanfaat untuk:
1. Meningkatkan kecergasan otak (Ia juga si sebut sebgai tonic otak)
2. Mencegah dan mengendalikan sel-sel barah
3. Memperkuatkan sistem pertahanan badan
4. Membantu membersihkan racun-racun dalam badan.
5. Membekalkan vitmin dan mineral
6. Menguatkan fungsi lambung dan ginjal.

KAHSIAT GANODERMA<

A. Pegesanan (1 – 30 hari)
Penyakit terjadi apabila berlakunya ketidakseimbangan dalam fungsi badan.RG dan GL dapat membantu mengesan penyakit, Menyeimbangkan serta memulihkan kembali fungsi badan.

Gejala-gejala timbul ketika proses penyeimbangan dan pemulihan di kenali sebagai tindakbalas sampingan terhadap masalah kesihtan.Daripada gejala-gejala yang timbul kita dapat mengenalpasti dengan tepat jenis penyakit yang ditanggung. Ia dikenali sebagai kaedah pengesanan RG dan GL.

B. Penyikiran racun (1-30 minggu)
RG dan GL sangat berkesan untuk pembuangan racun seperti asid urik, kolestrol, enapan lemak, enapan kalsium, kekurangan pigmen kulit dan pengumpulan bahan kimia (kimia berbahaya) dalam tubuh, Pembuangan racun dalam tubuh adalah melalui perpeluhan.

Sepanjang proses pembuangan racun dalam tubuh, anda akan terasa panas dan dahaga. Ini merupakan tanda bahawa tubuh anda memerlukan air yang banyak untuk mengeluarkan racun. Oleh itu, Ganoderma tidak mendatangkan kepanasan pada tubuh

C Penyembuhan fungsi tubuh (1_12 bulan)
Ia merupakan proses memulihkan kembali fungsi tubuh. Banyak tindakbalas yang berlaku ketika proses penyeimbangan. Ini menunjukkan bahawa tubuh sedang dipulihkan dan ia bukanlah kesan s ampingan anda tidak perlu bimbang.

Jika tindakbalas semakin teruk kurangkan jumlah pengambilan tetapi jangan tersu dihentikan, jika tindak balas penyeimbangan hilang. Tambahkan semula jumlah serperti yang disyorkan

D. Pemulihan fungsi tubuh (6- 24 bulan)
Ini adalah proses di mu sana bahagian tubuh yang mengalami luka atau sakit dipulihkan dengan memperkuatkautkan sistem pertahanan badan, memberikan kekekuatan fizikal, ketenganan fikiran dan meningkatkan daya tahan melawan penyakit. Selain itu, ia turut menyediakan zat-zat penting seperti mineral, vitamin dan triterpenoid sebagai asa untuk memulihkan fungsi tubuh.

E. Awet muda (2-5 tahun)
Awet muda adalah tujuan utama mengamalkan pemakanan RG dan GL. Dalam tempoh ini, tubuh akan berfungsi pada tahap yang optimum dan menjadikan wajah lebih muda, tubuh bertenaga dan memberikan ketenagnan mental..

TINDAKBALAS MASALAH KESIHATAN.
Sebagaimana yang telah dijelaskan, badan kita mempunyai sistem pertahanannya sendiri yang perupaya menghalang racun daripada memasuki tubuh badan. Dalam ilmu ganoterapi, ia dikenali sebagai tindak balas penyakit. Sebagai contohnya, kita tersedak semasa kita sedang makan kerana ada makanan yang masuk kedalam anak tekak. I a dianggap sebagai racun yang mengancam paru-paru kita kerna sepatutnya makanan itu memasuki kerongkong untuk terus dihantar ke dalam perut. Tubuh kita akan memberi tindak balas secara automatik untuk mengeluarkan makanan tersebut dengan batuk-batuk.

Kesimpulannya, tindakbalas penyakit adalah sesuatu yang biasa berlaku pada tubuh. Pengalaman pemakanan RG dan GL akan membantu mengaktifkan sistem pertahanan badan dan sistem pertahanan badan itulah yang akan menimbulkan tindakbalas penyakit. RG dan GL juga tidak menyembuhkan penyakit sebaliknya sistem pertahanan badan itu sendiri yang memulihkan sebarang penyakit yang dialami.

Sistem pertahanan badan berfungsi memulihkan kesihatan tubuh dan bukannya hendak merosakkan. Oleh itu, setiap tindak balas sampingan yang berlaku tidak membahayakan sebaliknya mengutungkan. Ini kerana tindak balas penyakit ini merupakan peringatan awal bahawa tubuh kita mempunyai masalah kesihatan.Contohnya jika bibir kering dan pecah-pecah, ia menandakan terdapatnya masalah sistem pencernaan.

Jenis-jens Penyakit yang dapat dibantu :-
AIDS, ALERGI, ANEMIA, APENDIKS, ARTRITIS, ASMA, BARAH, BATUK, BATU HEMPEDU, BATU KARANG, BEGUK, BOTAK, BUASIR, DEHIDRASI, DEMAM, DEMENTIA, DENGUE, DIABETES, EPILEPSI, FIBROID, GASTRIK, GANGGREN, GLAUKOMA, GONORRHEA, HIV, HEPATITIS, HONGKONG FOOT, IMPOTEN, INSOMNIA, JAUNDICE, JANTUNG TERSUMBAT, JERAWAT, GINJAL LEMAH, KATARAK, KETAGIH DADAH, KULIT SENSITIF, LUKA DALAMAN, LUMPUH, MANDUL, MEROYAN, MIGRAINE, NEUROSIS, PARALYSIS, PILE, PIRAI, PSORIASIS, RAMBUT GUGUR RAMBUT BERBUAH, REUMATISME, RESDUNG, SAWAN, STRESS, STROKE, SIFILIS, SAKIT JANTUNG, SAKIT LUTUT, SAKIT PUAN, SAKIT SENDI, TUMOR, TEKANAN DARAH TINGGI, TEKANAN DARAH RENDAH, ULSER DLL. PERHATIAN : HERBA INI SEBENARNYA TIDAK MERAWAT PENYAKIT TETAPI MERAWAT ORGAN DALAM TUBUH. NAMA-NAMA PENYAKIT TADI SEBAGAI PANDUAN SAHAJA. SILA TERUSKAN PERUBATAN ANDA KETIKA MENDAPATKAN RAWATAN GANOTERAPI INI. 

TANDA-TANDA TINDAK BALAS.

Air liur pekat
Barah kerongkong

Bersin waktu pagi
Resdung

Batuk Berkahak
Kerongkong

Batuk tanpa kahak
Paru-paru

Batuk & gatal dikerongkong
Banyak merokok/pencemaran udara

Badan panas
Badan berasid

Badan rasa ringan
Proses awet muda

Bibir pucat
Pencernaan Lemah
Perut banyak angin
Kurang darah

Bibir Kering
Perut banyak toksin

Bisul dikepala
Migraine

Cirit birit
Usus besar kotor

Gusi/ lidah bengkak
Jantung banyak lemah
Injap lemah
Saluran koronori tersumbat

Gusi pecah
Darah mengandungi banyak asid 

Gatal celah kaki
Hongkong Foot

Hidung sebu
Paru-paru

Kaki rasa kebas
Saluran darah tersekat

Kerap kencing
Prostat/Ginjal

Kaki sembab
Ginjal lemah

Kencing berkapur
Batu karang

Kencing berminyak
Ginjal berlemak

Kencing berdarah
Batu karang

Kencing kuning perang
Hepatitis

Kencing pekat warna coklat Pemabuangan toksin berlaku

Kerongkong kering
Terlalu banyak asid 

Kulit ruam & gatal
Banyak makan ubat barat

Lidah pecah 
Badan berasid

Lengan rasa kebas 
Jantung lemah

Lidah tegang
jantung

Loya
Lelah

Mulut berbau busuk
Perut kotor

Muntah 
Lelah

Muntah darah mrah
Tisuu paru-paru rosak

Muntah darah hitam
Perut luka

Mata Muka Kuku kuning
Hepatitis

Matta kabur
Penyeimbangan hati

Mata - keluar tahi mata
Fungsi hati lemah
Badan terlalu banyak asid

Mata - keluar air mata
Gangguan emosi/bebanan kerja

Mata merah
Hati banyak toksin

Mata tegang
Tekanan perasaan tak puas hati

Najis + darah merah
Buasir

Najis + darah hitam
Luka dalam perut

Najis warna hitam
Usus banyak toksin

Peluh bau busuk
Banyak asid dalam badan

Peluh masin
Banyak urid asik dalam badan

Panas tapak kaki
Ginjal/alat kelamin lemak

Pedih ulu hati
Ulser/gastrik

Panas baran
Hati

Pening berpusing
Tekanan darah rendah

Rambut gugur
Ginjal lemah

Rasa Gas ditelinga
Migraine

Rasa berat/malas
Lebihan Asid

Rasa takut mengejut
Lemah tenaga batin/Ginjal

Rasa berdebar-debar
Janutng/Injap

Rasa bimbang
Paru-paru

Rasa seronok atau bimbang tanpa sebab
Sistem jantung lemah, Sistem saraf otak lemah atau masalah pengaliran darah.

Ruam & bisul
Toksin larut lemak & toksin tidak larut air

Sakit bahu
Saluran darah 

Sakit depan kepala
banyak berfikir/mental

Sakit tengkuk
Tekanan darah tinggi

Sakit seluruh badan
Pembuluh darah keras

Sakit mencucuk-cucuk
Peneyeimbangan Urat saraf 

Sakit tapak kaki
Ginjal

Sakit tumit kaki

Lemah alat kelamin

Sengal-sengal badan
Luka dalam badan

Sakit menyentap
penyeimbangan urat saraf yang berkaitan dengan organ

Sakit menegang
proses perjalanan darah bertambah lancar

Sendi panas
Gout

Suka berkhayal
Pencernaan lemah

Sendi sejuk
Rheumatism

Sperma tak subur
Mandul

Sembelit
Usus kecil

Selsema
Kerongkong

Tangan kebas
Saluran darah tersumbat

Telinga berdengung
Ginjal lemah. Bangun pagi rasa sakit tapak kaki

Telinga tersumbat
Ginjal banyak toksin.

Produk - Produk yang kami tawarkan
No Nama Produk
1 RG 30
2 GL 30
3 RG 90
4 GL 90
5 AndroG 90
6 AndroG 30
7 Zhi Puntia
8 Spica Tea
9 Kopi LingZhi (21 gr)
10 Kopi LingZhi (Eko. Pack)
11 Kopi LingZhi (12 gr)
12 Cocozhi
13 Madu Xenbee
14 Morinzyme
15 Morinzhi
16 Morinzhi Kapsul 30
17 Morinzhi Kapsul 90
18 Potenzhi 30
19 Potenzhi Strip 40
20 Roselle Candy
21 Roselle Juice
No Nama Produk
22 Spirulina Tablet
23 Spirulina Cereal
24 Zhi Mint
25 LingZhi Black Coffe
26 Minyak LingZhi
27 Odol GanoZhi
28 Body Foam
29 Shampoo
30 CordyZhi 30
31 CordyZhi 90
32 Bee Polen
33 Reishi Transparent Soap
34 Biofer T
35 Zhi Mocca
36 Zhi Uric
37 Zhi Cholest
38 Cordy Coffe
39 Zhi Abetic
40 SpiruliZhi 30
41 Spirulizhi 90

No comments:

Post a Comment